15 grudnia 2012

Zimowa pielęgnacja - cz. I

Podczas zimy zapewne wiele z Was zmienia pielęgnację zarówno ciała jak i twarzy. Moja skóra z natury bardzo sucha, zimą zmienia się w suchara. Dlatego zimą bardzo często sięgam po kosmetyki treściwsze, mające silne działanie nawilżające, regenerujące i odżywcze. 

Jednak nie o twarzy a o włosach chiałabym dzisiaj napisać. Moje włosy zimą przeżywają podobny koszmar co twarz i skóra na ciele. Są osłabione, wysuszone, pozbawione życia. Wiadomo - czapki, ciepło kaloryfera - to wszystko wpływa bardzo negatywnie na ich stan. 

W dzisiejszym poście chciałabym Wam opisać moją zimową pielęgnację włosów. Tak naprawdę to planuje stworzyć taki mały cykl poświęcony temu tematowi, czyli co się u mnie zmienia gdy na dworze temperatura na minusie.

Dzisiaj na tapetę idą włosy. 

 
I. SZAMPONY

Dość często zmieniam szampony do włosów. Tak naprawdę bardzo szybko się nudzę - co nie jest jakąś szczególną nowością dla moich bliskich  Zimą stawiam zdecydowanie na szampony odżywcze, regenerujące. Moim ulubieńcem ostatnich miesięcy jest John Frieda FULL REPAIR SHAMPOO. 
Jak pisze producent: Szampon nadający objętość z olejkiem Inca Inchi, bogaty w kawasy omega 3, odbudowuje wygląd zniszczonych włosów, pozostawia uczucie gładkości, objętości i zdrowych włosów bez obciążenia. Ułatwia rozczesywanie, zmniejszając ryzyko ich łamania się.  
Z czystym sercem mogę się pod tym podpisać. Jest to jeden z moich ulubionych szamponów. Zdecydowanie daje uczucie gładkości, sprawia że włosy się nie plączą i są milsze w dotyku. Czasem po szamponach "naturalnych" podczas spłukiwania moje włosy są szorstkie w dotyku i czuję, że natychmiast muszę nałożyć na nie odżywkę. Po tym, podczas spłukiwania, włosy są zdecydowanie miększe. Wiem, że w składzie jest pewnie pełno SLS i parabenów, ale nie jestem szaleńcem jeżeli chodzi o kosmetyki eko:) Wydaje mi się, że moje włosy lubią nieco silikonów;)Szampon jest wart uwagi. Pojemność 250 ml. Obecnie jest na promocji w Rossmanie i kosztuje 20,99 zł. 
 
Jednym z niewielu szamponów, które nie posiadają SLS, silikonów, parabenów itp, który przypadł mi do gustu i używam go z chęcią jest L'biotica BIOVAX Keratyna+Jedwab. Podobnie jak w przypadku Fierdy tak i ten pozostawia włosy miękkie i gładkie. Pojemność to 200 ml, kosztuje ok. 16,99 zł. Więcej informacji na temat szamponu znjadziecie na stronie producenta KLIK
 
 
II. ODŻYWKI/MASKI
 
Bez odżywki do włosów nie wyobrażam sobie ich mycia. Odżywka to zdecydowany "must have". Bardzo trudno mi znaleźć taką, która w 100% by mi odpowiadała i chyba zmieniam je częściej niż szampony. 
 
Obecnie na podium jest AUSSIE 3 Minute Miracle. Mam ją stosunkowo niedługo, ale już podbiła moje serce. Dla tych, którzy będą pisać, że ma pełno silikonów i SLS-ów od razu mówię, że jestem tego świadoma i zupełnie mi to nie przeszkadza;)Odżywka kosztowała kilka funtów - nie pamiętam dokładnie, ponieważ mam ją dzięki uprzejmości M.:)robi z moimi włosami to czego od odżywki oczekuję, czyli wygładza, nawilża, ułatwia rozczesywanie. Efekt na włosach utrzymuje się do trzech dni - tyle zasadniczo moje włosy utrzymują swoją czystość:)
Można zdobyć ją bez problemu na allegro. Ceny nie są jakoś zabójczo wysokie ok. 20-22 zł. 

Co do maseczek do włosów to od kilku miesięcy jestem wierna jednej i używam jej raz na dwa tygodnie. Mowa tutaj o L'biotica BIOVAX Intensywnie Regenerująca Maseczka Keratyna i Jedwab. Ze wszystkich dostępnych masek od L'biotica ta jedna podbiła moje serce. Bardzo dobrze regeneruje i odżywia włosy. Są miękkie i lśniące bardzo dobrze się układają. Maseczka jest wydajna - a zawdzięcza to swojej gęstej konsystencji - podobnej do maski z serii Macadamia. Po wiecej informacji odsyłam na stronę producenta KLIK .


Jeżeli macie szampony/odżywki/maseczki godne polecenia napiszcie w komentarzach z chęcią je wypróbuje.
 
 W kolejnej części - pielęgnacja ciała :)

2 komentarze:

  1. Widzę, że lubujemy się w tych samych produktach :D

    OdpowiedzUsuń
  2. z maski Biovax byłam zadowolona, napewno kiedyś ją odkupię:) co do szamponu Biovax to nie spisał się u mnie wogole! Teraz moim hitem jest zwykły szampon dla dzieci Bambi:)

    OdpowiedzUsuń